Event & Marketing Management
For dig der drømmer om at arbejde med oplevelsesøkonomi, kommerciel kommunikation og markedsføring.
På studieretningen stiller vi skarpt på oplevelsesøkonomiens stigende betydning for samfundet. Du kommer til at arbejde med virksomheden, markedet, forbrugeren og selve produktet.
Du opnår kendskab til virksomheders rolle i samfundsudviklingen - især med fokus på eventvirksomheders evne til at tilpasse sig markedet og effektivt markedsføre sig til både nationale og internationale kunder.
Undervisningen
Vi dykker ned i de strategiske og økonomiske overvejelser og beslutninger, der ligger bag lanceringen af nye produkter og oplevelser.
Du lærer om økonomisk rentabilitet, forbrugernes købsadfærd, konkurrenceanalyse, markedsundersøgelser, målgruppesegmentering
og reklamens indflydelse på forbrugeren.
Du lærer at bruge konkrete værktøjer, og du får viden om, hvordan en virksomhed fungerer i samspil med omverdenen.
Fakta
Fagpakke
Studieretningsfagene er Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A.
Det særlige ved denne fagpakke er, at studieretningsfagene sammen med de obligatoriske fag giver dig et solidt fundament inden for oplevelsesøkonomi.
På skolen arrangerer vi også flere sociale events som Knæk Cancer, sportsdage, fester og caféer, hvor vi opfordrer til, at du deltager aktivt i både idégenerering, planlægning og afvikling af disse arrangementer.
Hvis du vælger Spansk A som dit 2. fremmedsprog, får du samlet set 5 fag på A-niveau, hvilket giver en ekstra bonus til dit eksamensresultat.
Hvis du vælger Tysk B som dit 2. fremmedsprog, har du mulighed for fx at opgradere Matematik eller Tysk til A-niveau.